Integrované tematické vyučovanie

 

Charakteristické znaky triedy Vysoko efektívneho učenia/Integrovaného tematického vyučovania

Učenie

o V procese učenia sú zvýraznené sociálne, demokratické, všeľudské hodnoty.

o Učenie je zmysluplné, prepojené so skutočným životom.

o Výchovno-vzdelávací proces poskytuje príležitosti pre možnosť výberu úloh, činností, aktivít vzhľadom na modality učenia.

o V triede je vytvorená pokojná a priateľská atmosféra.

o Zámerne sa rozvíja tvorivosť detí a ich sebaúcta.

o Cielene sú rozvíjané sociálne a osobné kompetencie.

o Dodržiavajú sa triedne pravidlá a dohody.

o Uplatňuje sa spolupráca a kooperatívne učenie.

o Poskytuje sa osobná a vyvážená spätná väzba. Pri hodnotení sa zdôrazňuje dosahovanie osobného pokroku.

o Organizácia vyučovania prebieha v rôznych formách (učebné bloky, hodiny, tematické dni, týždne a pod.).

Deti
o Sú tvorivé, otvorene, kultivovane komunikujú, prejavujú kritické myslenie aj
  v kontakte s dospelými, vedia zaujať stanovisko.
o Dokážu spolupracovať pre spoločný cieľ.
o Sú motivované k celoživotnému učeniu.
o Strach z neúspechu a zlyhania je výrazne nižší ako v tradičných triedach.

Prostredie
o Pôsobí útulne, esteticky.
o V triede je poriadok, veci a vybavenie triedy sú dobre zorganizované.
o Obsahuje predmety z reálneho sveta, makety a ďalšie podnety k učeniu, téme, ktorá sa práve v triede vyučuje.